Meedoen in een echte theatervoorstelling?

Dan zoeken we jou! Ben je tussen de 7 en 13 jaar en doe je graag iets met toneelspel, zingen of decors, lees dan snel verder.

*** AANMELDING VOOR DIT PROJECT IS GESLOTEN ***

We Bouwen Een Stad

De voorstelling heet We Bouwen Een Stad.

Het gaat over een stad die gebouwd wordt door kinderen en waar alleen maar kinderen wonen. En kinderen hebben zelf nagedacht over die stad. Welke gebouwen staan er? Wat gebeurt daar allemaal? Wat heb je er nodig? Hoe leef je er samen? Samen bouwen ze aan een voorstelling over een stad.

THEATERVOORSTELLING en REPETITIES

Tijdens de kindermuziekweek gaan we de voorstelling uitvoeren in het Theater aan het Vrijthof. De voorstelling is gepland op zondag 7 april 2024 om 15:00

De repetities zijn op de volgende dagen:

• zo 25 februari
  • za 2 maart
  • zo 10 maart
  • za 16 maart
  • za 23 maart
  • za 30 maart*
  • zo 7 april** (uitvoering)

De repetitietijden zijn telkens van 13:30-16:30 bij Opera Zuid, Malpertuisplein 60 in Maastricht, waar we gebruik kunnen maken van een groot podium.

* Let op, dit is de dag voor Pasen.
** Hou op 7 april rekening met een groot deel van de dag. Voor de uitvoering zal nog gerepeteerd worden, ook met testen van licht en geluid.

Voor ouders

Dit project is bedoeld om kinderen een kans te bieden iets te doen wat ze anders misschien niet zo gauw zouden doen. Dus ook als je kind nog nog helemaal geen ervaring heeft is het welkom. We maken het laagdrempelig en gaan gaandeweg kijken wat het best bij ze past. Misschien zingen ze vooral graag. Of willen ze liever toneelspelen. Of helemaal niet op het toneel en zijn ze vooral goed in het nadenken over wat er op het toneel moet staan.

Wat we ook van belang vinden is "samen". Ze gaan samen een voorstelling bouwen, waar ze samen trots op zijn. En we laten ze vertellen over dingen die zij belangrijk vinden in een stad en maken ze zo bewust van wat erbij komt kijken als je met elkaar samenleeft.

Om het samen te doen is het ook belangrijk dat je kind naar elke repetitie komt, uitgezonderd bij bijzondere omstandigheden zoals ziekte uiteraard.

Door wie?

Het project is een samenwerking tussen de Limburgse Koorschool en Opera Zuid. Er is een team van ervaren professionals, zowel op hun vakgebied als in het werken met kinderen, die het project begeleidt:

• Eva Custers (regie)
  • Claudia Franzen (zang)
  • Lobke Houkes (vormgeving)

De theatervoorstelling zal muzikaal worden begeleid door blazersensemble Zuiderwind.

De voorstelling is gebaseerd op enkele liedjes van de componist Hindemith, die gezongen zullen worden door het kinderkoor van de Limburgse Koorschool.

Wat kost het?

We willen niet dat geld je deelname in de weg staat. Vandaar dat er een vrijwillige bijdrage is. Enkele tientjes of meer? Heel fijn. Niks? Even goede vrienden. Over hoe een bijdrage te geven krijg je later nog bericht.