SAMENWERKINGEN

Samenwerken zit in onze genen. Veel optredens zijn in samenwerking met andere koren. En we deden en doen veel dingen met en voor koororganisaties zoals Koornetwerk Nederland, Verbinden Netwerk Koorzang - Limburg en Festival Cantarode

Met 2 partners gaat onze samenwerking verder en hebben we dit met een samenwerkingsovereenkomst onderstreept.

Opera Zuid

Al meerdere keren hebben kinderen van de Limburgse Koorschool het kinderkoor gevormd voor operaproducties van Opera Zuid, zoals bij La Bohème, Werther en A Midsummer Night's Dream. Tenminste maandelijks repeteert de koorschool op het grote toneel bij Opera Zuid. Samen hebben we diverse educatieve activiteiten ondernomen. Ook ondersteunt of co-produceert Opera Zuid projecten van de Limburgse Koorschool.

Conservatorium Maastricht

Het conservatorium, met name de opleiding Docent Muziek, is een natuurlijke samenwerkingspartner. Degenen die actief waren of zijn in het team van de koorschool komen veelal van dat conservatorium. En al heel wat koorleden zijn door de jaren heen doorgestroomd vanuit het jeugdkoor naar het conservatorium. De huidige dirigent van de koorschool geeft sinds enige tijd les op het conservatorium over de Kodaly methode. En studenten van het conservatorium zijn actief of actief geweest in projecten van de koorschool of lopen er stage.