Kans voor groot en klein zangtalent

Misschien kan je al heel goed zingen. Of misschien kan je het best aardig, maar wil je het nog veel beter kunnen. Grote én kleine talenten zijn welkom bij de Limburgse Koorschool. En ook of je zelf groot of klein bent maakt niet uit, er is voor elke leeftijd een koor: een jeugdkoor, een tienerkoor, een kinderkoor en een kleuterkoor.
(En trouwens, er is zelfs nog een koor voor ouders en andere volwassenen.)

Optredens

Zing je bij de koorschool dan kan je meedoen in allerlei soorten bijzondere optredens. Soms in een klein zaaltje, maar soms ook in echte theaters voor een groot publiek.
Een aantal van de optredens die dit schooljaar op het programma staan:

• Gospelconcert (Maastricht)
  • Klankkleurfestival (Venlo)
  • Limburgse Kerst, samen met Philzuid (Philharmonie Zuidnederland)
  • Winterconcert
  • 'Eine Kleine Opera', een zang/toneel-productie met uitvoeringen in de theaters van Aken, Heerlen en Maastricht i.s.m. Opera Zuid en Theater Aachen.
  • Meezingen in de productie "Roodhapje" van Holland Opera (Maastricht)
  • Matthäus Passion (Roermond)
  • Openluchtoptredens tijdens de Heiligdomsvaart

Je ziet al, er zit van alles bij. En er is nog meer. Best veel, maar niet iedereen zingt in alles mee. Dat hangt er vanaf hoe goed je al mee kunt doen en in welk koor je zit.

Proef- en Auditiemaand

De maand september kun je 'proeven' of de Limburgse Koorschool iets voor je is, door 4 keer mee te repeteren. Bij de oudere koren (tiener- en jeugdkoor) kijken we wat specifieker of je bij het koor past en noemen we dat een auditie. Dat is omdat die koren al meer ervaring hebben en wat moeilijkere muziek zingen. Maar maak je geen zorgen hoor, je hoeft niet voor een jury te zingen of zo. We bekijken het gewoon tijdens de repetities.

AANMELDING

Kom het zelf ervaren! Geef je op via deze knop:

Je kunt meer over de Limburgse Koorschool vinden op deze site. Bijvoorbeeld over onze aanpak, over de verschillende koren, over soorten activiteiten en over de tijden en locaties.